Köpa e-postadresser till företag, bostadsrättsföreningar & fastighetsbolag.
Köpa mailadresser till företag & bostadsrättsföreningar är en bra investering för marknadsföring under en lång period framöver.
E-postmarknadsföring
- dess fördelar
e-postmarknadsföring, har många fördelar. Här är några av de viktigaste:
1. Direkt och personlig kommunikation
2. Kostnadseffektivt
3. Mätbarhet och analys
Genom e-postplattformar kan du enkelt mäta framgången för dina kampanjer. Du kan övervaka öppningsfrekvens, klickfrekvens, avregistreringar och konverteringar, vilket ger dig insikt i vad som fungerar och vad som kan förbättras.
4. Bygger långsiktiga kundrelationer
Regelbundna nyhetsbrev och e-postkampanjer kan hålla din målgrupp engagerad och påminna dem om ditt varumärke. Det är ett effektivt sätt att bygga lojalitet och behålla långvariga kunder.
5. Automatisering och effektivisering
Du kan automatisera hela kundresan via e-post genom att skapa "drip"-kampanjer eller trigga specifika e-postmeddelanden baserat på kundens beteende (som när någon överger en varukorg eller registrerar sig för ett nyhetsbrev). Detta sparar tid och ger möjlighet till kontinuerlig kontakt utan manuell inblandning.
6. Hög ROI (avkastning på investering)
E-postmarknadsföring har konsekvent visat sig ha en av de högsta avkastningarna på investeringen (ROI) jämfört med andra digitala kanaler. Studier visar att för varje spenderad dollar kan e-postmarknadsföring generera flera gånger högre avkastning.
7. Möjlighet till snabb och direkt feedback
Genom e-post kan du snabbt få svar från dina kunder genom enkäter, frågeformulär eller genom att analysera klickmönster, vilket ger dig värdefull feedback för att förbättra dina produkter eller tjänster.
8. Hög räckvidd och engagemang
De flesta människor använder dagligen e-post, vilket gör det till en plattform med hög tillgänglighet. Dessutom är e-post ett medium där mottagaren ofta är mer mottaglig för att läsa och agera jämfört med till exempel sociala medier, där innehåll lätt försvinner i flödet.
9. Bättre kundretention
Genom att kontinuerligt hålla kontakten med dina kunder via e-post, kan du förlänga deras livscykel och hålla dem engagerade över tid, vilket ökar sannolikheten för återkommande köp.
10. Låg tröskel för anpassning till mobilanvändare
Fler och fler använder mobilen för att läsa sin e-post. Många e-postverktyg erbjuder responsiva designalternativ som anpassar sig för att ge en optimal upplevelse oavsett vilken enhet som används.
E-postmarknadsföring
målgrupper
Dock är e-postadresser till privatpersoner inte lika gångbara.
E-postadresser
till bostadsrättsföreningar
Nå ut till Sveriges största bostadsrättsföreningar via e-postadresser till dess styrelsemedlemmar. Via föreningens gemensamma e-postadress når ni oftast fler än en styrelsemedlem per förening. Dessa e-postadresser är oftast av generell karaktär vilket gör att det alltid finns en mottagare, även om t.ex. ordföranden byts ut i föreningen.
E-postadresser
till fastighetsbolag
För er som har bostadsrättsföreningar som målgrupp kan även fastighetsbolag intressant. Få ut e-postadresser till olika beslutsfattare inom respektive fastighetsbolag, samt även generella info-adresser. Denna målgrupp innehåller både kommunala och privata fastighetsbolag. För den som söker lägenhet, eller vill nå ut med sin tjänst eller produkt.
E-postadresser
till företag
Via e-postadresser till företag når ni ut till olika typer av beslutsfattare inom diverse branscher runt om i Sverige. Urval kan ske utifrån specifika SNI-koder (även kallad branschkod, är en kombination av fem siffror som beskriver en verksamhet genom att koppla den till en eller flera näringsgrenar). Även generella info-adresser förekommer.
E-postadresser
till privatpersoner
Register med e-postadresser till privatpersoner är en mindre gångbar kategori, och finns därmed i liten utsträckning. Det är inte tillåtet att skicka e-post till privatpersoner och enskilda näringsidkare om det inte redan finns en befintlig kundrelation eller att denne aktivt har gett sitt medgivande till att ta emot e-postutskick från dig (så kallad "opt-in").
Onlinetjänster för e-postutskick
- automatisera & förenkla
MinuteMailer
Det finns ingen anledning att skicka e-postmeddelanden en och en. Även om man kan lägga in flera e-postadresser i t.ex. Outlook Express och skicka till flera mottagare, så finns det en rad fina onlinetjänster som man istället kan använda. En sådan är t.ex. MinuteMailer. Där kan man 2000 utskick gratis. Registrerar man sedan ett ”team” hos MinuteMailer med ytterligare två personer så får man 500 till ytterligare utskick per person. Därmed totalt 3000 utskick gratis. Här kan ni besöka MinuteMailer.
Fördelar
Att använda onlinetjänster för massutskick av e-post har flera stora fördelar för företag och organisationer som vill nå ut till många mottagare på ett effektivt sätt. Här är några av de viktigaste fördelarna:
- Tidsbesparing genom automatisering
- Professionella mallar och designverktyg
- Segmentering och målgruppsanpassning
- Hantering av prenumeranter och listor
- Mätbara resultat och detaljerad analys
- Skalbarhet
- Enkel efterlevnad av lagkrav
- A/B-testning för optimering
- Snabb leverans och hög leveranssäkerhet
- Integration med andra system
Designmallar
De flesta onlinetjänster för massutskick har oftast flertalet professionella mallar att utgå ifrån som sedan kan justeras och färdigställas i designverktyget.